دوئل دو مربی بزرگ - بارسا | منچستر

دوئل دو مربی بزرگ - بارسا | منچستر




 

 


دوئل دو مربی بزرگ - بارسا | منچستر


تاریخ : شنبه ،
7 خرداد 1390

دو فاتح فصل اخير ليگ‌هاي اسپانيا و انگليس براي کسب عنوان قهرماني فوتبال قاره سبز فرداشب (شنبه) به مصاف هم مي‌روند.


پس از آنکه رقابت‌هاي فصل باشگاهي لاليگا اسپانيا و ليگ برتر انگليس با کسب مقام نخست بارسلونا و منچستريونايتد هفته گذشته به پايان رسيد، اين دو تيم مطرح براي کسب عنوان قهرماني قاره اروپا در ورزشگاه ويمبلي لندن به مصاف هم مي‌روند.

در يک سوي اين ميدان، کاتالان‌هاي آبي و آناري که دو فصل قبل در ورزشگاه المپيک رم با غلبه بر منچستريونايتد به مقام قهرماني رسيدند، با اتکا به نتايج خوب فصل سپري شده، قصد افتخارآفريني مجدد را دارند.
گواردويولا با بهره‌گيري از مردان با تجربه‌اش و استفاده از تيکي تاکاي معروف بارسايي در اين کارزار سخت، خواهان تکرار مقام نخست است تا بار ديگر اين نکته را اثبات کند که بهترين تيم جهان را دراختيار دارد.

اما در سوي ديگر منچستريونايتد همراه با سرآلکس فرگوسن، مربي کارکشته و مجرب‌اش به‌دنبال فتح ديگري اين بار در اروپا هستند.
شياطين سرخ که از اواسط نيم فصل دوم چهره باصلابتي پيدا کردند در جدال مقابل بارسا با چاشني انتقام به اين کارزار خواهند رفت.
شاگردان آلکس با توجه به باخت دو فصل قبل از حريف کاتالاني، به دنبال پيروزي هستند و براي اين منظور از امتياز بازي در وطن و ورزشگاهي کاملاً نام آشنا همچون ويمبلي برخوردار هستند.

*باورهاي ليونل مسي
مرد سال فوتبال جهان انتظار حضور حريفي بسيار باانگيزه را در فينال دارد.
ليونل مسي در مصاحبه‌اي که در روزنامه ديلي‌‌ميرر به چاپ رسيد، گفت چون منچستري‌ها در بازي نهايي دو سال قبل از بارسا شکست خوردند، اکنون انگيزه انتقام‌گيري دارند.
وي اظهار داشت: فکر مي‌کنم در اين بازي هر دو تيم رو به جلو بازي خواهند کرد. در مقابل ما، منچستري‌ها مي‌خواهند گل بزنند تا انتقام دو سال قبل را بگيرند.

*دوايت يورک: چي‌چاريتو و وين روني دو اسلحه منچستر هستند
به باور مهاجم ترينيدادي اسبق منچستر،‌ دو مهاجم کنوني شياطين سرخ نقش کليدي در راه پيروزي منچستر در بازي فرداشب دارند.
دوايت يورک که سال 1999 زير نظر فرگوسن به مقام قهرماني اروپا رسيد، در مصاحبه‌اي عنوان کرد: خاوير هرناندز معروف به چي‌چاريتو و وين روني مي‌توانند مانند اسلحه سرآلکس فرگوسن مقابل مردان گوارديولا باشند و اين تيم را به پيروزي برسانند.

*هشدار ويديچ
کاپيتان و مدافع مياني تيم فوتبال منچستريونايتد نيز معتقد است هم‌تيمي‌هايش نبايد تحت تاثير روحيه پيروزي‌طلبي کاتالاني‌ها قرار گيرند.
وي در مصاحبه‌اي عنوان کرد با هم‌تيمي‌هايش در اين مورد صحبت کرده و خواستار آن شده که منچستري‌ها خود را در اين بازي بر حريف کاتالان تحميل کنند.

*بازي آخرين ادوين فان‌درسار
مصاف فرداشب براي يک بازيکن حاضر در ميدان به منزله خاتمه دوران ورزشي است.
ادوين فان‌درسار دروازه‌بان هلندي منچستريونايتد که سال گذشته تصميم به کناره‌گيري از دنياي ورزش داشت، پس از اين بازي براي هميشه دستکش‌هايش را مي‌آويزد.
اين دروازه‌بان 41 ساله که از شش سال قبل عضو شياطين سرخ است، سال آينده جاي خود را به دخه‌آ، سنگربان جوان آتلتيکومادريد اسپانيا خواهد داد.

*مردان پپ در باشگاه آرسنال تمرين کردند
تيم فوتبال بارسلونا از امکانات تمريني تيم آرسنال لندن براي آماده سازي خود در انگليس استفاده کرد.
کاتالاني‌ها که زودتر راهي جزيره براي بازي فينال در ورزشگاه ويمبلي شده‌اند، پس از ورود به لندن با هماهنگي به‌عمل آمده از زمين تمرين آرسنالي‌ها به اين منظور استفاده کرده‌اند.

*خوش‌شانسي به سبک اورا
پاتريس اورا قبل از بازي با بارسلونا خودش را ستاره‌اي خوش‌اقبال خواند.
وي در گفت‌وگويي با روزنامه لوپاريزين گفت يک سال قبل در تدارک سفر به اسپانيا به منظور بازي بوده است. ولي به توصيه سرآلکس فرگوسن در اولدترافورد ماندگار شد.
او افزود سرمربي منچستر به وي وعده کسب قهرماني در ليگ و اروپا داده بود. از اين رو اکنون خودش را خوش شانس مي‌بيندکه به آن توصيه گوش فراداده تا اکنون بخت قهرماني اروپا را داشته باشد.

*دوئل پپ و آلکس؛ گوارديولا به‌دنبال رکورد و فرگوسن براي انتقام
سرآلکس فرگوسن، سرمربي منچستريونايتد براي مهار بهترين عضو بارسلوني‌ها يعني ليونل مسي برنامه‌‌ريزي کرده است.
برخي منابع خبري در يکي، دو روز گذشته عنوان کردند فرگوسن در تمرينات اخير برنامه‌هاي براي از کار انداختن بازيکناني مثل ليونل مسي را به مورد اجرا به منظور تمرين گذاشت تا با از کار انداختن اين مهاجم توانمند، منچستر را بار ديگر در مسير قهرماني قرار دهد تا عطش پير اسکاتلندي با قهرماني در اروپا فروکش کند و انتقام فينال رم را بگيرد.
از سويي گوارديولا که به‌عنوان بازيکن با بارسا و در ورزشگاه ويمبلي قهرمان اروپا شده است، اين بار مي‌خواهد در قامت سرمربي آبي‌اناري‌ها بار ديگر طعم قهرماني را در اين ورزشگاه انگليسي بچشد تا رکورد جديدي را براي خود به ثبت برساند.
پپ در صورتي که بتواند چنين مقامي را تصاحب کند، به‌عنوان تنها بازيکن و مربي که قهرماني اروپا را در يک ورزشگاه کسب کرده شناخته خواهد شد.


*مسي: خط حمله منچستر بايد بي‌اثر شود
ليونل مسي در مصاحبه‌اي که با روزنامه لارازون کشورش داشت عنوان کرد در صورتي که بارسا خط حمله تيم انگليسي را از کار بيندازد، موفق خواهد شد.
اين بازيکن افزود گوارديولا، سرمربي بارسا در اين زمينه برنامه‌هاي تاکتيکي را تدارک ديده است.


*بازار داغ نظر خواهي
در حاشيه بازي نهايي ليگ قهرمانان اروپا، بازار نظرخواهي از خوانندگان نشريات داغ شد.
در اين ميان روزنامه‌هاي انگليسي در نسخه‌هاي اينترنتي خود از مردم در مورد نتيجه بازي نظر خواستند که عمده نظرات دال بر قهرماني احتمالي منچستر بوده است.

*نستا: بارسا بازهم برنده مي‌شود
آلساندرو نستا رهبر خط دفاعي آ.ث‌.ميلان به پيروزي بارسلونا برابر منچستريونايتد اعتقاد دارد.
اين مدافع در مصاحبه‌اي اظهار داشت: بازهم مي گويم بارسا برنده خواهد شد. من از بازي آنها خيلي خوشم مي‌آيد. البته بازي منچستريونايتد نيز تماشايي است. با وجودي که اعتقاد دارم هر دوتيم لياقت حضور در بازي نهايي ليگ قهرمانان را دارند؛ ولي اعتقاد دارم که بارسا فاتح اين ديدار خواهد شد.

جدال تيم‌هاي منچستريونايتد انگليس و بارسلونا اسپانيا روز شنبه 7 خردادماه در ساعت 23:15 در ورزشگاه ويمبلي لندن برگزار خواهد شد.


کلمات کلیدی : اخبار ورزشی ، خبر ورزشی ، اخبارورزشی ، خبرورزشی ، اخبار جام جهانی ، کریستیانو رونالدو ، لیونل مسی ، زلاتان ابراهیموویچ ، اخبار خارجی فوتبال ، اخبار مهم خارجی ، اخبار فوتبال جهان ، خبرهای جام جهانی ، بایرن مونیخ ، اخبار لیگ اسپانیا ، خبرهای ورزشی ، اینترمیلان ، اخبار اروپا ، عکس کریستیانو رونالدو ، سایت فوتبال ، جدول لیگ آلمان ، جدول لیگ اسپانیا ، جدول لیگ ایتالیا ، سایت گل , تیم بارسلونا ، تیم رئال مادرید ، مصاحبه مورینیو ، روزنامه گل ، لیونل مسی ، رونالدو ، اخبار امروز فوتبال ، نتیجه بازی رئال مادرید ، اخبار فوتبالی ، قهرمان آسیا در سال ، روزنامه ورزشی ، روزنامه خارجی , سایت خبر ورزشی ، تک گل